Dnes je neděle 21.7.2019 
  O nás  
  Jak nakupovat  
  Obchodní podmínky  
  Ochrana dat  
  Reklamační řád  
  Časté dotazy  
  Kontakt  
 E.shopy  vyfuky-centrum.czwww.NAHRADNI-DILYwww.VYFUKY-SLOVENSKO
  << Zpět | Do oblíbených | Úvodní strana  

Naše nabídka
NAŠE NABÍDKA
NovinkyNovinky
AkceZboží v akci
SlevySlevy
DoporučujemeDoporučujeme
OLEJE-MOTOROVÉ
OLEJE- MOTOROVÉOLEJE- MOTOROVÉ
ADITIVA-Přísady
ADITIVAADITIVA
FILTRY - Pylové(kabinové)
KABINOVÉ FILTRYKABINOVÉ FILTRY
FILTRY - (olejové-vzduchové-palivové)
ALFA ROMEOALFA ROMEO
AUDIAUDI
BMWBMW
DACIADACIA
CITROENCITROEN
DAEWOO (CHEVROLET)DAEWOO (CHEVROLET)
DAIHATSUDAIHATSU
FIATFIAT
FORDFORD
FSOFSO
HONDAHONDA
HYUNDAIHYUNDAI
CHRYSLERCHRYSLER
ISUZUISUZU
IVECOIVECO
JEEPJEEP
KIAKIA
NISSANNISSAN
MAZDAMAZDA
MERCEDESMERCEDES
MCCMCC
MINI (BMW)MINI (BMW)
MITSUBISHIMITSUBISHI
OPELOPEL
PEUGEOTPEUGEOT
RENAULTRENAULT
SEATSEAT
ŠKODAŠKODA
SUZUKISUZUKI
TOYOTATOYOTA
VOLKSWAGENVOLKSWAGEN
VOLVOVOLVO
VzhledáváníVYHLEDÁVÁNÍ
 
NewsletterNovinky emailem
 
ČlánkyPoradce
Co udělá špatný nebo starý olej s motorem?Co udělá špatný nebo starý olej s motorem?
Motorové oleje pro dvoutaktní motoryMotorové oleje pro dvoutaktní motory
VW-AudiVW-Audi
Viskozitní klasifikace SAE Viskozitní klasifikace SAE
Přednosti syntetických motorových olejů Přednosti syntetických motorových olejů
Doplňte si motorový olej Doplňte si motorový olej
Co je nejčastější příčinou spotřeby oleje? Co je nejčastější příčinou spotřeby oleje?
Co udělá špatný nebo starý olej s motorem?Co udělá špatný nebo starý olej s motorem?
Přídavná externí aditiva do motorových olejůPřídavná externí aditiva do motorových olejů
Olejový filtr a jeho funkceOlejový filtr a jeho funkce
Nabízené zboží Maxgear (Alco) - standartní kvalitaNabízené zboží Maxgear (Alco) - standartní kvalita
Obecně o mazáníObecně o mazání
Další složky oleje Další složky oleje
Kabinové - pylové - filtry - výměnaKabinové - pylové - filtry - výměna
Kvalitní a cenově dostupné filtry-MaxGearKvalitní a cenově dostupné filtry-MaxGear
Vyhledávání filtrů u výrobce MANNVyhledávání filtrů u výrobce MANN
Kabinové filtry MANN+HUMMEL nejnovější generaceKabinové filtry MANN+HUMMEL nejnovější generace
Míchaní různých typů olejůMíchaní různých typů olejů
Výměna oleje - podle typu motoruVýměna oleje - podle typu motoru
Viskozita automobilových olejůViskozita automobilových olejů
Olej Opel - 5w30 -Dexos2 , zaruka kvalityOlej Opel - 5w30 -Dexos2 , zaruka kvality
Oleje 10w40 a další vizkozity olejů v nabídceOleje 10w40 a další vizkozity olejů v nabídce


Autodíly_WEB
Výfuky_katalyzátor
Olej do motoru
Filtry na auta
Brzdové destičky_auta

www.autodilyweb.cz
 PROBLÉM S TLAKEM OLEJE 


Jak příliš nízký, tak i příliš vysoký tlak oleje má bezprostřední vliv na zvýšené opotřebení pracujících částí motoru a může vést někdy i k jeho zadření. Původ problémů s tlakem oleje je často spatřován ve špatném fungování olejových filtrů umístěných v motoru. Avšak právem?

Pokles tlaku oleje pod požadované minimum (obvykle 3,5 kPa) je signalizován rozsvícením kontrolky na palubní desce v kabině. Při nastartování auta po otočení klíčkem do polohy „on“ dojde k rozsvícení kontrolky, která nás informuje, že v motoru není tlak. Po nastartování motoru tlak oleje v motoru vzroste. Rychle rostoucí tlak deformuje membránu čidla , která po dosažení předpokládaného tlaku otevře elektrický obvod a kontrolka zhasne.


Problém se objeví v okamžiku, kdy kontrolka zůstane svítit. V tom případě je třeba ihned vypnout motor a zkontrolovat stav oleje. Pokud je hladina oleje v normě a kontrolka stále svítí, příčina může být následující:
• poškozené čidlo oleje,
• poškozený kabel mezi kontrolkou na palubní desce a čidlem,
• olejové čerpadlo není ponořeno v oleji nebo má příliš velkou vůli, která znemožňuje efektivní čerpání oleje,
• ucpaný přívod oleje z olejové vany do čerpadla,
• obtokový ventil, který reguluje tlak oleje v motoru, se mohl zablokovat v otevřené poloze.

Pokud se kontrolka nerozsvítí ani po otočení klíčkem v zapalování ani při pokusu o nastartování motoru, je třeba zkontrolovat žárovku kontrolky, čidlo tlaku a kabel mezi nimi.

V mnoha motorech jsou olejové filtry umístěny tak, že umožňují odtékání oleje z filtru, pokud je motor vypnutý. Tento případ je znázorněn na obrázku 2, kde je filtr připevněn k motoru ve vodorovné poloze a navíc se nachází nad úrovní hladiny oleje v olejové vaně. V těchto podmínkách se filtr a systém naplní olejem během 5 vteřin. Do té doby bude kontrolka signalizovat nízký tlak oleje a mazání motoru není dostatečné.


Filtry vyvinuté zvláště pro práci v této poloze jsou vybaveny vnitřním protivratným ventilem. Při vypnutém motoru brání tento ventil vytékání oleje z filtru a tím značně zkracuje dobu práce motoru při nízkém tlaku oleje během spouštění. Výběr správného typu filtru je tedy důležitý nejen vzhledem k velikosti závitu, ale také vzhledem k vestavěným ventilům a jejich parametrům. Z tohoto hlediska doporučujeme prohlídku aktuálních katalogů renomovaných výrobců filtrů.

Příčina vzniku příliš vysokého tlaku oleje se zjišťuje obtížněji. Na palubní desce totiž není kontrolka, která by signalizovala příliš vysoký tlak oleje. Prakticky jediný příznak výskytu tohoto problému je zdeformované těleso filtru, což zjistíme během výměny oleje. Někdy je však růst tlaku oleje tak veliký, že se objeví únik oleje kolem těsnění, může dojít i k vytlačení těsnění z prohlubně v plášti filtru nebo roztěsnění zámku mezi pláštěm a krabicí spin-on filtru. V takovém případě dochází k silnému úniku oleje a poklesu tlaku v mazací soustavě. Pokračování v jízdě hrozí zadřením motoru.

Při pohledu na únik a poškození jsou uživatelé často přesvědčeni, že příčinou poruchy je vada filtru. Jde však pouze o důsledek nadměrného vzrůstu tlaku oleje, který byl způsoben zablokováním v uzavřené poloze nebo příliš pomalým otevíráním obtokového (regulačního) ventilu, který odvádí přebytek oleje vháněného čerpadlem do olejové vany. Pokud k poruše obtokového ventilu dojde v okamžiku, kdy je filtr zanesen velkým množstvím nečistot (např. kvůli dlouhodobému překročení doporučené doby jeho používání), rozdíl tlaků před a za filtrem může být tak veliký, že dojde ke zhroucení (kolapsu) vnitřního pláště a poškození filtrační přepážky. Dochází pak k nebezpečí, že vnitřní, relativně malé součásti filtru nebo kousky poškozené filtrační přepážky mohou být strženy proudem oleje a po vniknutí do mazacího systému mohou omezit průtok oleje a tím pádem i efektivitu mazání a chlazení pracujících částí motoru.



ZDROJ:INTERNET


PřihlášeníPŘIHLÁŠENÍ
  STAV: nepřihlášen
 Email:  
 Heslo:  
RegistraceRegistrace
KošíkKOŠÍK
Celková cena: ..... 0,-

Vyprázdnit košík
NEJSLEDOVANĚJŠÍ

OLEJ 10W-40 (1L) LOW SAPS DLOUHÉ VÝMĚNY (LONGLIFE) OLEJE- motorové Oleje / Cinol  - klikněte pro více informací
OLEJ 10W-40 (1L) LOW SAPS DLOUHÉ VÝMĚNY (LONGLIFE) OLEJE- motorové Oleje / Cinol
Cena .... 169,- Kč 

OLEJ CASTROL 10W-40 (4L) MAGNATEC OLEJE- motorové Olej / Castrol  - klikněte pro více informací
AkceSlevaDoporučujeme
OLEJ CASTROL 10W-40 (4L) MAGNATEC OLEJE- motorové Olej / Castrol
Cena .... 563,- Kč 

OLEJOVÝ FILTR AUDI A4 (8D2-8D5-B5) 01/95-09/01  - klikněte pro více informací
OLEJOVÝ FILTR AUDI A4 (8D2-8D5-B5) 01/95-09/01
Cena .... 99,- Kč 
NEJPRODÁVANĚJŠÍ

OLEJ 5W-30 (5L) FORD OLEJE- motorové Olej / Ford
Cena ................649,-


OLEJOVÝ FILTR VOLKSWAGEN GOLF IV 08/97-06/05
Cena ................164,-


OLEJOVÝ FILTR VOLKSWAGEN POLO III (6N1/NF/KV2-5-6N2) 10/94-09/01
Cena ................164,-

ZBOŽÍ V AKCI

OLEJ TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 5L OLEJE- motorové Olej / TOTA  - klikněte pro více informací
Akce
OLEJ TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 5L OLEJE- motorové Olej / TOTA
Cena .... 549,- Kč 

OLEJ SHELL 5W-30 HELIX ULTRA EXTRA 4L OLEJE- motorové Oleje / Shell   - klikněte pro více informací
Akce
OLEJ SHELL 5W-30 HELIX ULTRA EXTRA 4L OLEJE- motorové Oleje / Shell
Cena .... 681,- Kč 

OLEJ CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 (4L)  OLEJE- motorové Olej / Castrol  - klikněte pro více informací
AkceSlevaDoporučujeme
OLEJ CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 (4L) OLEJE- motorové Olej / Castrol
Cena .... 697,- Kč 
AnketaANKETA
Co je pro Vás při nákupu filtrů a olejů rohodující
Značková kvalita ?

Značková kvalita ? 64%
Standartní kvalita ?

Standartní kvalita ? 10%
Nejlepší cena ?

Nejlepší cena ? 26%



Obchod je postaven na systému Ekonstruktér.cz

Provozovatel obchodu:Autotwin, s.r.o., Sirotčí 75, 704 00 Ostrava - Vítkovice , www.autotwin.com  , www.vyfukyonline.czwww.vyfukyonline.sk , www.brzdove-desticky.com ,
www.nahradni-dily-auto.cz E shop|Olej|Filtry|Aditiva|Žárovky|Xenony|Oleje Castrol|Oleje Mobil|Filtry olejové|Filtry vzduchove|Filtry pylové - kabinové|Filtry palivové_motorové oleje